Maymun Çiçeği Virüsü Yakalananlar Yaşadıklarını Anlattı !

 

Dünyanın tamamında büuük  bir hızla yayılan ve ABD ve Avrupa'yı kırmızı acil duruma geçiren Maymun Çiçeği hastalığına yakalanan vatandaşlar yaşadıkları kabusulu süreci anlattı. Hastalığa İngiltere'de yakalanan Türk vatandaşı hasta Harun Tolunay ağlayarak acil servisten yardım istediğini belirtti ve "Kendi tükürüğümü bile yutamıyordum, o kadar yorgundum ki sadece yatıyordum" belirterek yaşadığı süreci aktardı..

78 ülkede 18 binden fazla insana bulaşan ve Dünya Sağlık Örgütünün 'acil durum' olarak duyurduğu Maymun Çiçeği hastalığı yayılmaya devam ediyor. Hastalığı en son duyuran ülkelerin başında Japonya olurken, Fransa ülkede bin 700 kişide maymun çiçeği virüsü tespit edildiğini açıkladı.

ABD dahil birçok ülke bu hastalığın karşısında aşı çalışmalarına başlarken hastalığa yakalananlar acı tecrübelerini aktardı.

"ATEŞİM ASLA DÜŞMEDİ"

Business Insider'ın ulaştığı hastalar arasında İngiltere'de yaşayan ve hastalığa yakalanan 35 yaşındaki Harun Tolunay da vardı. İngiltere'de hastaneye kaldırılan ve gördüğü tedavi sonrası iyileşen Tolunay, hastalık ilk belirtisini göstermeye başladığında ateşinin asla düşmediğini iletti ve "ibuprofen ve parasetemol gibi bana faydası olacağını düşündüğüm tüm ilaçları denedim fakat hiç birinin faydası olmadı. Daha sonra yardım almak için hastahaneye ulaşmaya karar verdim. Fakat aradığımda acil servistekiler bana bunun acil bir durum olmadığını söyledi" diye aktardı.


"TELEFONDA AĞLADIM, KENDİ TÜKÜRÜĞÜMÜ BİLE YUTAMIYORDUM"

Hastahanenin Acil servisinin verdiği cevap karşında çok şaşırdığını belirten Tolunay "Telefonda ağladığımı çok net hatırlıyorum. Öleceğimi düşündüm çünkü yemek yiyemiyordum, su içemiyordum. Kendi tükürüğümü bile yutamıyordum, o kadar yorgundum ki sadece yatıyordum" cümleleriyle aktardı.



MAYMUN ÇİÇEĞİ NEDİR, BELİRTİLERİ NELER?

Maymun çiçeği virüsü, nadir görülen bir virüs. Çiçek hastalığına benzeyen bir hastalığa neden oluyor.Fakat maymun çiçeği virüsü görülen kişilerde hastalık daha hafif geçiyor ve uzmanlar bu durumda bulaşma olasılığının daha az olduğunu söylüyor. Maymun çiçeği Virüsü genellikle tropik yağmur ormanlarının yakınındaki Batı Afrika ülkelerinde görülüyor. Virüsün, Batı Afrika ve Orta Afrika olmak üzere iki ana türü var.

Virüsün ilk belirtileri ateş, baş ağrısı, şişlikler, sırt ağrısı, kas ağrısı ve halsizlik.

Ateş düştükten sonra, genellikle yüzde başlayan ve daha sonra vücudun diğer bölgelerine, çoğunlukla avuç içlerine ve ayak tabanlarına yayılan bir döküntü gelişebiliyor.

Çok kaşıntılı olabilen döküntü değişip bir kabuk oluşturuyor ve farklı aşamalardan geçtikten sonra düşüyor. Yaraları iz bırakabiliyor.

Virüs genellikle kendiliğinden geçiyor ve hastalık 14 ila 21 gün sürebiliyor.

NASIL BULAŞIYOR? TEHLİKELİ Mİ?

Virüs, maymun çiçeğine yakalanmış başka bir kişiyle yakın temas halinde yayılabiliyor. Virüs vücuda deri sıyrıkları, solunum yolu, gözler, burun veya ağız yoluyla girebiliyor. Cinsel ilişki sırasında doğrudan temas yoluyla da bulaşabiliyor.

Virüs ayrıca bulaştığı maymunlar, sıçanlar ve sincaplar gibi hayvanlar ya da yatak takımı ve giysi gibi nesnelere temas yoluyla yayılabiliyor.

Virüse yakalananlarda vakaların çoğu hafif geçiyor. Virüs bazen su çiçeğini andırıyor ve birkaç hafta içinde kendi kendine yok oluyor.

Ancak bazen daha şiddetli olabiliyor. Daha önce Batı Afrika'da ölümlere neden olduğu bildirilmişti.

Share on Google Plus

About Kadınlar Yorumluyor

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder